Raquetes de neu a Rasos de Peguera: El Pedró, les Collades, el Corral de Vallsabuc i la Creu del Cabrer

RESERVEU LA VOSTRA RUTA AMB RAQUETES DE NEU

Preciosa ruta amb raquetes de neu que ens conduirà en una matinal ben distreta a visitar bona part dels elements més interessants que trobem als entorns de l'estació de Rasos de Peguera, al Berguedà, i que es poden visitar amb raquetes de neu; malgrat que n'hi han quedat forces fora de la ruta i aquesta pot ser escurçada o ampliada a plaer de qui la faci, per visitar indrets tan bonics com el poble abandonat de Peguera (allargant força la ruta) o els Rasets i la Torreta, que en dies clars ens oferiran precioses vistes al sud del centre del Principat.

En general, tot l'entorn de Rasos de Peguera a la comarca del Berguedà és un indret ideal per a la iniciació a les raquetes de neu en aquesta comarca.

Fitxa

• Activitat: Raquetes de neu / Esquí de Muntanya
  • Punt de sortida: Estació de Rasos de Peguera
  • Població més propera: Berga
  • Distància: 5,2 quilòmetres
  • Desnivell positiu: 276 metres
  • Temps: 2h30'
  • Dificultat: Fàcil Malgrat requerir bona forma física, no és una activitat tècnica i tant l'ascens com el descens es realitza per pendents suaus.
    • Rasos de Peguera - Serra d'Ensija (Ed. Alpina 1:25.000)
  • Material recomanable: Res destacable, preveure aigua suficient.

Punts de referència

2h33'

5,28

Descripció de la ruta

Bonica matinal per la zona de Rasos de Peguera que ens durà en una circular genial a veure molts dels elements interessants que s'amaguen als entorns de l'estació d'esquí del Berguedà, els Rasos de Peguera, entorn que, tot sigui dit, és ideal per a la iniciació a les raquetes de neu.

Sortirem de l'aparcament de l'estació, la Creu del Cabrer, i encararem a mà dreta la pista de les Soques, que ens durà amb una breu però intensa pujada al capdamunt del remuntador amb el mateix nom, des d'on podem apropar-nos a una rampa pelada (sense arbres) que serveix d'enlairament per als parapents, i que ens ofereix precioses vistes al Roc d'Uró, cim d'Estela, serra de Queralt, Montserrat, Montseny, etc, a més de vistes a tot el centre de Catalunya.

D'aquí estant, seguirem la carena de la muntanya dirigint-nos al Pedró, on hi trobarem l'emblemàtic pessebre que hi col·locà el Club d'Esquí del Berguedà.

Per a aquesta ruta amb raquetes de neu decidim tornar una mica enrere a agafar la pista que duu a les Colladetes amb un còmode descens.
De les Colladetes estant, podríem optar per a prendre l'enllaç que duu a la pista del Tub, però decidim enfilar tot fent una diagonal per la solana dels Rasos de Dalt, tot cercant el camí que ens pugui semblar més evident entre els pins per arribar al Corral de Vallsabuc, conegut com a Bòfia del Pedró per nombrosos catàlegs espeleològics, el Corral es tracta d'una depressió doliniforme de fins a 28 metres de fondària respecte el seu punt més alt.

Del corral estant, ja veurem a Sud l'estació de Rasos de Peguera, i és en aquesta direcció que començarem a baixar fins arribar a una bassa abeurador de bestiar que podem flanquejar a esquerra o dreta, fins arribar a la pista, on hi ha el triador de vaques i la bassa de provisió pel que hauria d'haver estat la instal·lació de canons per a la innivació de l'estació.

D'aquí estant, només ens queda remuntar durant uns minuts per la pista fins l'aparcament de l'estació de nou.

Si es desitja fer una sortida més àmplia amb Raquetes de Neu, del Pedró estant podem baixar als Rasets i la Torre i tornar per la solana cap a l'aparcament, o sobreotot, baixar fins al poble de Peguera, on uns grans planells ens faran gaudir de les raquetes de neu, això si, anant sempre amb compte de no posar els peus dins un dels rierols que ocupen els planells, i que a voltes queden tapats per la neu.

Altimetría

Mapa i track GPX

Arxius de descàrrega

Descarrega el track fent click dret i seleccionant  aquí "Guardar com"
Format GPX

Part superior del remuntador "les Soques"

Monolit i pessebre al Pedró

Pista que baixa a les Collades

Caminant direcció al Corral, bosc a través

L'entrada al Corral

Fem un tomb per dins la curiosa formació del Corral abans de tornar