Pic de Bastiments i Pic de la Dona

En aquesta ocasió ens proposem voltar bona part del que podríem anomenar l'olla d'Ulldeter, escollint-ne la part més fàcil i senzilla de recórrer, sense complicacions, pujarem al cim més alt de l'entorn, i completarem la circular carenejant amb un peu a Catalunya i l'altre a França en alguns moments.

Ens acompanyaran en tot moment unes fantàstiques vistes de la zona en una ruta que, tot sigui dit de passada, tant pot ser realitzada en condicions estivals, com hivernals amb raquetes de neu, o esquí de muntanya, adaptant és clar, el material que durem amb nosaltres per a afrontar l'excursió al Bastiments i el Pic de la Dona.

La ruta es pot fer en la direcció que es prefereixi, ja sigui Vallter - Pic de la Dona - Bastiments o la descrita en aquest article caminant en direcció Vallter - Bastiments - Pic de la Dona.

Fitxa tècnica de la ruta al Pic de la Dona

• Temps: 3:42 hores
  • Dificultat: Fàcil
  • Material recomanable:
    • Preveure aigua suficient.

Punts de referència

13'

3h42'

9,97

Descripció de la ruta als pics de la Dona i Bastiments

Iniciem la nostra ruta a la conegudíssima estació de Vallter 2000, punt de partida de nombrosíssimes excursions, i de molts i molts tipus d'activitats en diferents èpoques de l'any.

El pic de Bastiments des de Vallter

Situats a la base de l'estació, ens dirigim a l'est, en direcció al coll de la Marrana que a bon ritme, hi podrem arribar en una hora més o menys.
El coll de la Marrana, val a dir-ho, serà sens dubte el tram més delicat, a l'hivern sobretot, però també a l'estiu, és, la part més inclinada del recorregut. Amb tot, però en condicions estivals se supera sense cap complicació, més enllà de l'atenció que requereix l'indret, especialment per no engegar a rodar pedres costes avall, on hi pot haver altres persones.

Conquistat el coll de la Marrana, se'ns obre al davant la gran vall del Freser i, al Nord, a la nostra dreta, intuïm ja el que és el gran Bastiments, el primer dels cims que farem en la jornada d'avui.
Sense més, ni amb cap complicació, ascendirem al ritme que més ens convingui, sense encantar-nos, en una hora ens haurem plantat dalt del cim del Bastiments, que evidentment, veurem que no és on hi ha la ferralla típica d'alguns cims principals, sinó uns metres més enllà, on s'hi veu, evident, el punt més alt.

La ruta cap al Pic de la Dona

Continuarem a bon ritme, ara cap a l'Est i amb baixada, direcció al coll de la Geganta, un coll pràcticament inidentificable per la seva amplitud com ja suggereix el seu nom; cruïlla de camins, per baixar als plans i llacs de Bacivers, o baixar de nou cap a Ulldeter, nosaltres seguirem per l'ampla carena fins a arribar al Pic de la Dona, passant pel dissimulat Puig de l'Ombriaga abans.

Arribats al Pic de la Dona, un cim  que esdevé un gran llom continuarem el nostre descens, cap a la portella de Mentet, però passarem primer per un altre cim secundari, un altre Pic de la Dona, segons Setcases.

De la portella de Mentet, només ens restarà tornar a l'estació de Vallter, que ja veiem des de dalt la portella estant.

En unes quatre hores, hem completat una bona matinal, ideal per quan s'està per la zona, sigui estiu o hivern.

És important remarcar que hem de consultar sempre la previsió del temps a la zona del Pic de la Dona i Bastiments, ja que Vallter és un indret on el vent hi fa acte de presència amb força freqüència i això ens pot espatllar la sortida, doncs ens mourem molta estona per les carenes muntanyoses de la vall.

Altimetría

Mapa i track GPX

Arxius de descàrrega

Descarrega el track fent click dret i seleccionant  aquí "Guardar com"
Format GPX

Vallter2000

Enfilem amunt, per unes pistes ara, nues de neu

A l'esquerra, el Gra de Fajol Gran, i el coll de la Marrana, a la dreta

De cara al Bastiments

La creu que trobarem gairebé a dalt del Bastiments

L'ampla carena del coll de la Geganta i cap al Pic de la Dona

Vistes a la bonica vall d'Ulldeter