Sant Llorenç de Morunys

Senderisme amb nens, la ruta de les pomeres a la Vall de Lord

Heu provat el barranquisme en familia?

Si us esteu preguntant què fer a la Vall de Lord i a prop de Sant Llorenç de Morunys, una altra activitat interessantíssima que us podem oferir des de Relleus és el barranquisme amb nens i nenes, d’entre els descensos que podem fer, us en destaquem els següents.

Feu clic a les imatges per ampliar la informació sobre aquestes activitats a la Vall de Lord.

EL CONTEXT – LA COOPERATIVA BIOLORD

Si bé potser no totes les plantacions s’hi troben addherides, un dels cultius que han viscut un creixement notable els darrers anys, ha estat el de les pomeres. I és amb la ruta de les pomeres que en seguirem un bon reguitzell, d’aquestes plantacions de pomeres.

En bona mesura, la Cooperativa Biolord, que en promou el cultiu ecològic n’ha estat la responsable fins-hi tot, més enllà de la Vall de Lord, arribant al Baix Solsonès, la veïna comarca del Berguedà, la Cerdanya i fins al Pallars Sobirà, agrupant una quinzena de productors de poma.

ALTRES ACTIVITATS AMB NENS A LA VALL DE LORD

EXCURSIONS AMB NENS – LA RUTA DE LES POMERES DE SANT LLORENÇ DE MORUNYS

Però bé, en aquest article, el que volem és explicar-vos, com el títol anuncia, és la ruta de les Pomeres, pels entorns del poble de Sant Llorenç de Morunys, a la Vall de Lord, Lleida. És una de les excursions amb nens més recomanables pels entorns més immediats d’aquest poble del Solsonès.

Com altres excursions que podem fer amb nens, com l’itinerari del camí verd, sortirem des de l’Oficina de Turisme de Sant Llorenç de Morunys, seguint la carretera de Berga però en direcció La Coma (per la pujada) arribant de seguida al portal que ens obre els carrers del casc antic.

Creuant el casc antic anirem direcció el Carrer Major fins a trobar l’església de Sant Llorenç de Morunys.

A la plaça del davant de l’església hi veurem un altre portal que ens aboca a l’exterior del nucli antic del poble, just passat el portal, tombarem cap a la dreta creuant la plaça de la Canal, cercant les escales que pugen a la carretera que va a Port del Comte i La Coma i La Pedra, aquesta darrera direcció és la que hem de seguir, per la vorera fins al pont de Vallonga, que antigament havia estat ubicat al camí que connectava amb Cardona, bo i creuant el Cardener, indret que ara es troba sota les aigües del pantà de la Llosa del Cavall. Prop del pont, hi trobarem també una petita àrea de descans on podem fer un pícnic.

Aquí, podem deixar la carretera per fer un xic de drecera, baixant fins al pont per creuar-lo. A l’altra banda, però, tornarem a trobar la carretera per seguir-la passant per l’Ermita de Santa Creu dels Ollers.

Passada l’ermita, seguint direcció La Coma i La Pedra, trobarem un trencall a mà dreta que pren una pista forestal i que al cap de ben poc torna a fer un gir a la dreta, ara per un corriol que voreja uns camps per portar-nos a passar per la Font d’Ordrigues.

Després de la Font d’Ordrigues alguns trams del camí es troben delimitats per una paret de pedra i trobarem la Font del Torrent del Pou.

Si seguim aquest camí arribarem a l’Era d’en Bella, on girarem i el camí esdevé pavimentat, baixa i passa enmig de les plantacions de pomes.

Després de les pomeres ens trobarem un edifici anomenat l’Escorxador, on tombarem a l’esquerra per, al cap de ben poc tornar a tombar a la dreta per prendre un camí de pujada fins arribar al Puit, un cap de turó on hi ha a dia d’avui el cementiri de Sant Llorenç de Morunys i on trobarem un mirador a l’esquerra, i a la dreta el camí que ens durà de nou al casc antic de Sant Llorenç de Morunys, d’on només ens restarà, si així ho volem, retornar a l’Oficina de Turisme de la Vall de Lord.

També pots descarregar-te el track per a GPS en aquest enllaç.

Si busqueu un mapa de la zona, el trobareu a comerços dels municipis de la Vall, podeu cercar, per exemple, el mapa Vall de Lord – Port del Comte – 1:25.000. Ed. Alpina.

Si estàs planificant la teva estada al Solsonès, o la Vall de Lord més en concret, t’animem a visitar les pàgines de turisme de la Vall de Lord, i de Turisme del Solsonès per conèixer l’àmplia oferta en restaurants, hotels, cases rurals, càmpings, apartaments i allotjaments en general que la vall i la comarca us poden oferir. Segur que hi trobeu el que busqueu !

T’animem a fer aquesta excursió amb nens, amb bicicleta (el tros que es deixa), amb amics o la companyia que més prefereixis, i, si t’ha resultat útil l’article, no oblidis compartir-ho ! ?