Blezenckë i la Waterfall of Love, barranquisme a Albània

Més interessant que el primer, però ambdós una combinació perfecta per arrodonir una jornada a la zona, fem el descens del Blezenckë després d'haver realitzat el descens del Bigas.

Al Blezenckë hi anem atrets sobretot pel salt d'aigua més atractiu que cau al riu Osumi, la coneguda també entre els treballadors del ràfting com a Waterfall of Love, un preciós salt d'aigua de 40 metres que s'incorpora per la riba esquerra a l'Osumi Canyon.

L'únic "però" que hi podrem posar en aquest descens és que duia poca aigua, restant un xic d'interès al barranc, doncs és catalogat com a "a4"!
Amb tot, si duu cabal fort, compte, doncs patina bastant, i té algun pas que pot esdevenir delicat.

Fitxa tècnica del Blezenckë

• Activitat: Barranquisme a Albània
  • Altres toponímies: Waterfall of Love
  • Punt de sortida: Carretera SH72 - Base de la Federació de Ràfting
  • Població més propera: Çorovodë
  • Combinació de cotxes: Poc útil
  • Temps de descens: 1h20' (incloent el tram pel riu Osumi)
  • Dificultat: v4a4III
    • Canyonisme en Albanie - Guillaume Coquin
  • Observacions: Instal·lacions correctes. Preveure material per instal·lar.

Accés al Blezenckë

Podem compartir l’accés i aparcament per al Bigas, combinant ambdós descensos en un matí.
De la bonica ciutat de Berat ens dirigirem a Bogovë i després cap al poble d’ambient soviètic de Çorovode. Seguirem la carretera SH72 fins, abans de creuar el barranc, trobar un trencall a l’esquerra, que ens dirigeix a la base de l’empresa Albania Rafting Group, on amablement ens han deixat aparcar la furgoneta i fer nit.

APROXIMACIÓ AL BLEZENCKË

Caminarem cap al sud per la carretera, creuant el barranc Bigas, i trobarem un trencall a la dreta cap a Blezencke que creua l’Osumi per un imponent pont de ferro i fusta.

La pista de seguida prendrà la direcció del riu Osumi, i trobarem un trencall, que prendrem a la dreta, aigües avall. Després d’uns minuts caminant arribarem al pont que creua el torrent del barranc Blezenckë.

EL DESCENS DEL BLEZENCKË

El barranc es desenvolupa de forma ràpida, trobant el primer ressalt sota el pont, i una petita cascada equipada en un sostre o visera alçat a l’esquerra i en un sol parabolt.

Seguirem progressant per un passadís no massa profund ni excessivament estret i que s’obre progressivament, per trobar en una feixa rocosa a l’esquerra un ancoratge sobre un natural per baixar els següents 8 metres i entrant de ple en una gorja de dimensions mitjanes.

Només un parell de ressalts sense importància que podem fer amb compte i com a tobogans ens separen ja de la capçalera de la vertical del Blezencke, coneguda pels Albanesos com “Waterfall of Love” o altres també en diuen la cascada dels enamorats.

Cercarem la instal·lació per baixar el primer tram de vertical a l’esquerra, en una lleixa rocosa de bon accés. Baixarem aquests primers 25 metres per ubicar-nos a la següent instal·lació, que trobarem a la dreta.

Aquest darrer ràpel és preciós, i una gran manera d’accedir al riu Osumi, amb els seus 40 metres en dies de fort cabal pot representar tot un repte. Compte doncs amb la quantitat d’aigua, ja que en Zamo, de l’empresa Albània Rafting Group ens n’ha mostrat fotos de fa 10 dies amb un raig d’aigua molt i molt important.

Retorn del barranc de la cascada Waterfall Of Love

Un cop al riu Osumi, seguirem les seves aigües nedant i caminant, segons ens permeti el cabal i el tram de riu, primer uns 300 metres, per fer una petita corba a l’esquerra, veurem algun afluent a la dreta, i a poc a poc intuirem un bon pas a la dreta on hi ha alguns arbres, sempre de bon caminar. Restarem atents a trobar l’inici del sender, molt evident que remunta fins a la carretera pel marge dret del riu, prenent una direcció aigües amunt, cap al mirador on hi ha el Forat de la Núvia.

Arribats a la carretera només ens quedarà seguir-la fins al cotxe.

Ressenya del barranc Blezenckë

Trobareu el croquis del Blezenckë al llibre-guia de barrancs Canyonisme en Albanie, de Guillaume Coquin, un imprescindible per tenir uns mínims de referències durant el vostre viatge barranquista a Albània.

Descarregar el track per a GPSATENCIÓ: El tram de barranc ha estat traçat directament sobre mapa. Així doncs, prengueu el seu tram en el track només com a referència.

Gërmenj
blezencke canyon waterfall of love shqiperia albania albanie